سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیت الله العظمی بهجت:وای بر کسانی که قرآن را وحیانی نمی دانند


 به گزارش شبستان، آیت الله العظمی محمدتقی بهجت، مرجع تقلید در رد اظهارات اخیر سروش در مورد قرآن و مسایل مربوط به وحی با انتقاد از این اظهارات گفت: واى بر کسانى که مى گویند "قرآن، کتاب بزرگى است و حکیمى آن را آورده است، ولى وحى نیست". بله خدا هم حکیم است و مدّعى وحى، تحدّى مى کند که اگر مى توانید مثل آن یا همانند بخشى از آن را بیاورید.
 بنابرگزارش پایگاه اینترنتی آیت الله العظمی بهجت، وی افزود: شما که حکما زیاد دارید! هم چنان که شفا دادن بیماران و احیاى مردگان معجزه حضرت عیسى(ع) بود، تحدّى این کتاب هم معجزه آن است. به حسب ظاهر و بنابر آیه 49 سوره آل عمران "و ابری الاکمه و الابرص و احی الموتی باذن الله، نابینا و شخص مبتلا به بیمارى پیسى را بهبود مى بخشم و مردگان را به اذن خدا زنده مى گردانم." که حضرت عیسى(ع) مى فرمود از مستحیلات و ممتنعات عقلى نیستند بلکه خارق عادت هستند و انجام آن از غیر نبّى محال عقلى نیست، منتهى مدّعى نبوّت و خارق عادت باید حجّتى داشته باشد و تحدّى کند که این کارها را باللّه مى کند و بنفسه نمى تواند این کارها را بکند ولى قرآن منحصرا کلام الهى است که جبرییل و پیامبر(ص) آن را حکایت مى کند و از هیچ بشرى ساخته نیست و عقلاً محال است.
شایان ذکر است اظهارات اخیر عبدالکریم سروش، موجی از نارضایتی ها را درخصوص اهانت وی به قرآن و پیامبر(ص) در میان مراجع عظام تقلید، طلاب و فرهیختگان دینی کشور به همراه داشته است.





کلمات کلیدی :